HTML

ActivLab

Ismert és kevésbé ismert sportolók, versenyzők beszámolói, vélemények a termékekről. Ajánlók amatőröknek és profiknak - profiktól.

Friss topikok

Étrend-kiegészítők mindenkinek 2.

2010.08.20. 13:18 | CT2010 | Szólj hozzá!

Címkék: étrendkiegészítők

Szeretném megosztani tapasztalataim mindenkivel aki nyitott arra, hogy esetleg változtasson az életmódján. Én megtettem. Legalábbis megpróbáltam változtatni.
Most idén januárba töltöttem be 62. évem.

Évekkel ezelőtt hiába kaptam a tanácsokat azoktól, akik már próbáltak változtatni, egészségesebben élni, mozgással, vitaminokkal, akkor még úgy gondoltam, hogy itthon meg a munkahelyen  mozgok eleget. De ez nem ugyanaz ezt is emlitették. Csak valahogy nem hittem, akkor még...
Valóban, az évek során kezdtek jönni a problémák: meszesedés a nyakcsigolyán - ettől éjszakánként szinte naponta vagy jobb vagy bal kéz zsibbadás, szivritmus zavar, vérnyomás problémák, később cukorszint emelkedés, magasabb koleszterin, súlyfelesleg, emésztési-, bőr problémák.
Otthon kezdtem a mozgást, talajon tornáztam, nyújtógyakorlatokat végeztem, később szobabicikli, majd elliptikus tréner reggelente. Majdnem minden nap 10 perccel kezdtem, ma már ha időmbe belefér 25-30 percet csinálok. Ha valamiért kimarad, hiányzik. A cukorszintet is leviszi  valamint a keringésre is jó. Amikor orvoshoz fordultam a zsibbadás problémával, azt mondták végülis együtt kell élni ezzel. Gyakorlatilag úgy nézett ki, nincs rá gyógyszer. Az említett nyújtás, kerékpározás mellett legalábbis jó ideje - és jelenleg is - a zsibbadás megszűnt. Remélem, így is marad, nagyon rossz érzés arra ébredni hogy elzsibbad a keze valakinek vagy akármije.

Ezután amit elmondanék, mert látványos volt: a szemöldököm fölött megjelent egy foltocska. Barnás, ami az évek alatt nőtt, sötétedett, bőrgyógyászhoz fordultam. Semmi változás. Úgy nézett ki, marad rajtam. Elkezdtem ekkor méregtelenteni (ActivLab Detox, Colonix) vitaminokat, táplálékkiegészitőket szedni. Komolyan, magam is meglepődtem. Más vette észre: eltünt a folt, és akkor nagyon  jó érzés volt, valószinü hosszabb folyamat volt de miután én naponta látom magam, először fel se tünt. De sikerélmény lett a javából.
Bőrrel még később is volt kisebb problémám kiütés szerű pontok a kézen főleg, bőrgyógyász több óra várakozás - tabletták, kenőcs ezrekért. Sajnos eredmény csak átmeneti, mert visszatért. Újra méregtelenítés: vitaminok táplálékkiegészitők, bő folyadék fogyasztás. Egyenlőre úgy néz ki nagyobb sikerrel, mert még nem tért vissza. Remélem jó órában mondom, bizom benne
Természetesen a táplálékon is változtatni kellett: cukrot, finomitottat egyáltalán nem fogyasztok, rostos zöldség, gyümölcs valamint teljes kiörlésü liszttel készült dolgok fogyasztása. Néha édesitésre stevia. Nagyon ritkán egy kis méz, ezek emésztés javitására is jók ugy néz ki eddig bejött.
Sajnálom, hogy előbb nem fogadtam meg a tanácsokat ezekkel a dolgokkal kapcsolatban, biztos többet nyertem volna vele fiatalabban. De így se késő, ha a közérzet eredményét, illetve foltokat illetően látható változásokat is el lehetett érni. Egészségesebb életmóddal - táplálkozás, mozgás - a súlyom is az évek alatt kb 10 kilóval kevesebb lett és talán mert nem hirtelen ment le, nem jött vissza
Ezenkivül mindig próbálok sok folyadékot fogyasztani szintén nagyon fontos, régebben dohányoztam, azt is abbahagytam, kávét is mértékkel fogyasztok, alkoholt igazából egyáltalán nem fogyasztok, ezt könnyen tettem mert érdekes módon egy két pohár martini után aludni biztos nem tudtam. Szerintem meg a hangulat jókedv nem az alkoholtól függ. Ha jó kedvem van, alkohol nélkül is van, ha nincs hiába az alkohol.

Összefoglalva:
Ha veszünk annyi fáradtságot,hogy legalább kipróbáljuk, rajtunk mennyit javít a közérzetünkön ha változtatunk az életmódunkon, rá kell jönnünk hogy megéri. Természetesen kell hozzá kitartás, akaraterő, mert nem látványos azonnal amit elérünk de amikor már látszik, vagy érezhező a változás, akkor nagyobb lesz a kedv is.
Akinek még nincs problémája megelőzésként jó, akinek meg van már azért, hogy megszünjön, vagy lényegesen javuljon
Mégegyszer visszatérek hogy a vitaminok táplálékkiegészitők azért is nagyon fontosak mert már napjainkban, ahogy olvashatjuk a szakirodalmakban is nem annyi vitamin található meg gyümölcsökben zöldségekben mint régen, ez világszerte igy van sőt Amerikában ez is sokkal régebben volt észrevehető mint Európában. Gondolom, nem mindegy a sok permet, meg a szervestrágya helyett mütrágya használata is befoléyásolja a termékeket, ezért kell  pótolnunk a vitaminokat tablettákkal meg táplálékkiegészitőkkel. Ami fontos, azt nagyjából megosztottam mindenkivel, nálam sok minden fordult jobbra amióta változtattam mozgással vitaminokkal lugositással, méregtelenitéssel. Szerencsére megfogadtam a jó tanácsokat
Fontos, hogy amig élünk, lehetőleg jó közérzettel,jó életminőséggel tudjunk élni, ezért érdemes mozogni és egészségesen táplálkozni.

Marcsi

Mindent megtalálsz az SFR Webshopban.

A bejegyzés trackback címe:

https://activlab.blog.hu/api/trackback/id/tr552256270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása